Форум за превенцију злоупотреба платних картица Привредне коморе Србије (ПКС) саопштио је данас да су све чешће ситуације у којима клијенти банака добијају поруке, наводно у име своје банке, са захтевом да се хитно ажурирају подаци о рачуну, картици или други подаци, истичући да су такве поруке увек злонамерне и да за циљ имају компромитацију и злоупотребу података клијента.
Форум за превенцију злоупотреба платних картица ПКС упозорава да на такве поруке никада не треба одговарати или поступати по инструкцијама које се у таквој поруци добију.
Банке од свог клијента никада неће тражити да на овај начин верификује своје налоге за дигитално банкарство, достави податке о платној картици, нити ће претити да ће рачуни, налози или картице бити блокирани уколико клијент не предузме наведене кораке.
За сва питања, сумње и недоумице увек прво контактирајте своју банку познатим и провереним каналима комуникације, наглашава се у саопштењу.
Форум за превенцију злоупотреба платних картица ПКС наставиће и у наредном периоду интензивне активности на пољу превенције.
„Наша посвећеност безбедности корисника остаје непромењена, а у том смислу наставићемо да развијамо и имплементирамо нове стратегије и мере заштите“, истиче се у саопштењу.
Додаје се да је неопходна и опрезност и одговорно понашање корисника приликом коришћења платних картица и онлајн банкарства, што ће додатно допринети смањењу ризика од злоупотреба.
Упућен је и апел корисницима да буду опрезни и да не деле своје поверљиве податке путем непроверених канала.
„Заједничким напорима можемо створити сигурније окружење за све кориснике платних картица и дигиталног банкарства. Ваша сигурност је наш приоритет“, наглашава се у саопштењу Форума.
Извор: Танјуг